رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

سازمان های اطلاعاتی و سیاست خارجی

سازمان های اطلاعاتی و سیاست خارجی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 14 رای
✔️سازمان های اطلاعاتی چه نقشی در سیاست خارجی دارند؟ رابطه اطلاعات و سیاست خارجی چگونه است؟ نویسنده در پاسخ به این پرسش ها، به بررسی دو نقش شناختی و اجرایی برای اطلاعات در سیاست گذاری خارجی پرداخته و مدعی رابطه دوسویه میان سیاست خارجی و اطلاعات است.
از یک سو نوع سیاست خارجی و نیازمندی های سیاست گذاران خارجی، دستور کار و سیاست اطلاعاتی را تعیین می کند و از سوی دیگر، سازمان های اطلاعاتی با محصولات شناختی خود، در شکل گیری برداشت سیاست گذاران و موضوعات و مسائل سیاست خارجی تاثیر می گذارند.
کتاب حاضر نقش سازمانهای اطلاعاتی در فرایند سیاستگذاری خارجی بررسی میشود؛ اما ازآنجاییکه امکان بررسی و مطالعة تمام نهادهای اطلاعاتی موجود در جهان وجود ندارد، پژوهشگر بر آن است تا با استفاده از روش مطالعة موردی نقش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را در فرایند سیاستگذاری خارجی این کشور بررسی کند. دلیل انتخاب این کشور، وجود منابع و اسناد کافی برای مطالعة فرایند سیاستگذاری خارجی به منظور شناسایی نقش و کارکردهای نهادهای اطلاعاتی در این فرایند و نیز تأثیرپذیری سایر کشورها از الگوهای موجود در این کشور است که به نوبة خود قابلیت تعمیم‌پذیری نتایج پژوهش را افزایش میدهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1398/07/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سازمان های اطلاعاتی و سیاست خارجی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سازمان های اطلاعاتی و سیاست خارجی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک